Permata hati

Lilypie Pregnancy tickers

Thursday, June 16, 2011

~~ kL GaNGstEr ~~

Hujung minggu yang lepas sempat juga aku "luangkan masa" tengok  filem KL Gangster 
cerita yang mengambil masa lebih kurang 80 minit tu banyak memaparkan aksi-aksi action 
tapi di selitkan juga aksi lucu Abang-Long-Dil.watak yang di bawa oleh zizan raja lawak yang boleh di anggap penghidup cerita ini.

Hero action ni rasanya tak perlu aku nak perkenalkan lagi...abang macho dr Singapura Aaron aziz yang memegang watak Malek ataupun lebih terkenal sekarang dengan Seth Tan.Adiputra a.k.a JAi n dah tentu pengarah muda yang terkenal Syamsul Yusof a.k.a Dragon.

Cerita yang mengisahkan tentang tanggungjawab Malek terhadap adiknya Jai n adik perempuannya yang telah
terjebak dengan aktiviti haram..yang akhirnya memakan dirinya sendiri kerana terpaksa meringkuk di dalam penjara kembali setelah menumbangkan musuh2 yang cuba merosakkan adik2nya n musuh2 yang masih tidak berpuas hati dengannya walaupun Malek dah memberitahu yang dia insaf n "dah cuci tangan"

Antara dialog-dialog di dalam filem ini...

Abang Besar Sudah Keluar Wa Ingat Lu Sudah Mampus
Ape mcm cuti panjang best? cuti sudah hbis bro
Lu Kasi Gua Mati Dulu Lah Bru Gua Diam
Abang tak abang sape kacau pecah
HEy lu cari gua ka? apa macam cukup bukti tak cukup gua bagi
Sekarang tak kira lu Abang Long ka lu Ayahanda ka ini KL gua pegang
Aku Peduli Apeww Ak X Nak Hidup Merempat Mcm Ko
Aku X Takut Mati Tapi Aku X Nak Mati

dan banyak lagi....
apapun filem ni dah mengaut berjuta-juta RM beberapa hari tayangan
Syabas pada actor n Skop Production team

No comments:

Post a Comment